required name=query
  • Vælg butik
  • Opret bruger

Vælg den Calle butik hvor du vil afhente dine varer

For at vi kan vise dig det rigtige udvalg, skal du vælge hvilken Calle butik du vil handle i

Padborg / Kruså Grænse:
Møllehus / Tønder / Sæd grænse:
Rødby/Putgarden - Gedser/Rostock færge

Click&Collect

I de viste butikker er det muligt at lave en Click & Collect bestilling.

Bestil hjemmefra og afhent din bestilling på det ønskede afhentningssted.
For at se sortimentet i de øvrige butikker, skal du blot klikke på "Se butikkernes sortiment" øverst, og vælge den pågældende butik.

Vælg den Calle butik du ønsker at se butikssortiment

For at vi kan vise dig det rigtige udvalg, skal du vælge hvilken Calle butik du vil handle i.

Padborg / Kruså Grænse:
Møllehus / Tønder / Sæd grænse:
Rødby/Putgarden - Gedser/Rostock færge

Bemærk: Det er ikke muligt at lave Click&Collect ordrer i alle butikker. Det vil stadig være muligt at handle i butikken som normalt.

Digital eksporterklæring

Huskeliste
Huskeliste
Huskelisten er tom
Print huskelistePrint huskelisteUdskriv denne liste og tag den med
på din indkøbstur hos Calle...
VarerDKKAntal
Indkøbsvogn
Subtotal DKK 0,00
Total DKK 0,00
Heraf moms DKK 0,00
Din indkøbsvogn er tom.
Calle - Stort udvalg i lave priser •

Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser er gældende for køb af varer i Calle GmbHs webshop på enten calle.dk eller Calles app. Ved bestilling af varer på calle.dk eller Calles app accepterer du disse handelsbetingelser.

Du skal være minimum 18 år gammel for at kunne handle på calle.dk eller Calles app.

Vedrørende bestilling af alkohol og tobak: Alkoholholdige drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 1,2 eller derover sælger vi ikke til personer under 16 år. Alkoholholdige drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 16,5 eller derover sælger vi ikke til personer under 18 år. Ligesom vi heller ikke sælger tobak til personer under 18 år.

Ved ovenstående produkter vil vi altid anmode legitimation ved fysisk fremmøde.

Obs. Varen afleveres eller sendes til den butik, hvor købet fandt sted, og hvor varen blev afhentet.

1. e-mærket webshop

Calle.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline via https://www.emaerket.dk/kontakt eller på telefonnr. + 45 44 85 85 90, når du handler hos os. Du kan også kontakte os direkte pr. telefon eller på mail ved at klikke her. Vi besvarer normalt inden for maksimalt 6 timer på hverdage og inden for vores almindelige åbningstid.

2. Afgivelse af bestilling

Når du har afgivet en varebestilling vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt (en bestillingsbekræftelse). Du kan maksimalt afgive en varebestilling på tre ordrer pr. dag. Det hænder, at varer bliver solgt hurtigere, end vi når at registrere dette, ligesom der kan komme leverancesvigt eller forsinkelse fra en leverandør. Derfor er der på bestillingstidspunktet kun sket en bestilling og ikke en reservation af varerne. Vi forbeholder os, at der kan være varer, der er udsolgte på pakke tidspunktet. Du får besked om dette, før du modtager en endelig ordrebekræftelse.

Ordrene bliver behandlet op til afhentningsdatoen – typisk dagen før. Din ordre kan ikke afhentes tidligere end det tidspunkt der blev angivet i bestillingsforløbet. Når din ordre er pakket og klar, modtager du en e-mail fra os, hvoraf det også fremgår, såfremt noget er udsolgt. Vi gør opmærksom på, at der ved pakningen af din ordre kun er sket en reservation af dine varer. Dermed er der først indgået en bindende aftale, når du afhenter dine varer.

Såfremt du vælger at betale online i overensstemmelse med punkt 5, skal du også være den person, der afhenter ordren. Det er kun muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din aktuelle bestillingsbekræftelse, skal du sende en e-mail til websupport@calle.dk.

3. Annullering af en bestilling

Annullering af en bestilling kan foretages ved at kontakte os. Find kontaktoplysningerne her

En bestilling bliver automatisk annulleret, hvis den ikke er afhentet senest 2 dage efter det aftalte afhentningstidspunkt.

4. Priser

Priserne er dagspriser på bestillingsdagen. Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inkl. gældende moms og andre afgifter. Når du handler med Calle indgås aftaler på dansk eller svensk.

5. Betaling

Betaling kan enten ske ved afhentning af varerne i den pågældende butik eller ved brug af betalingskort på calle.dk eller på Calle app. Du kan se mere omkring, hvordan du kan betale ved at klikke her. Når du betaler dine varer ved afhentning, kan du frit vælge, om du vil betale med valuta eller betalingskort. Vi modtager danske kroner samt euro - men naturligvis også anerkendte kreditkort.

Det er ikke muligt at bruge checks som betalingsmiddel hos Calle.

Calle modtager følgende betalingskort:

  • Dankort og VISA/Dankort.
  • VISA
  • MasterCard
  • JCB
  • Maestro
  • Dankort

På kredit og debitkort er der ingen gebyr. Ved betaling på calle.dk reserveres beløbet på din konto i forbindelse med ordreafgivelsen. Når de bestilte varer er klar til afhentning, dog tidligst på det ønskede afhentningstidspunkt, udsteder Calle et betalingskrav til udstederen af betalingskortet, og det reserverede beløb hæves på din konto. Betaling med betalingskort er underlagt kortudstederens betingelser for anvendelse.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

6. Sikkerhed ved betaling med betalingskort på calle.dk

Calle.dk eller Calle app benytter en betalingsløsning leveret af Nets. Calle.dk krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Sockets Layer) protokol, når data sendes til Nets. Dermed er dine informationer beskyttet mod tredjepart. Calle.dk gemmer ikke dine kortoplysninger.

7. Pakning og afhentning af varerne

Levering til Danmark er ikke muligt og varerne kan udelukkende afhentes i den valgte Calle butik. Når bestillingen afgives, vælges der også et afhentningstidspunkt. Tidligst på afhentningstidspunktet vil de bestilte varer være klar til afhentning. Afhentningen skal ske inden for 2 dage, og kan ske inden for butikkens normale åbningstid, som kan ses her. Såfremt afhentningen ikke er sket inden for 2 dage annulleres ordren – se også punkt 3 ovenfor.

Såfremt du vælger at betale online i overensstemmelse med punkt 5, skal du også være den person, der afhenter ordren. Ved afhentning transporterer personalet de bestilte varer til kundens bil på butikkens P-plads eller til udleveringspladsen, hvis Click&Collect centeret i Harrislee er valgt. Det er kundens eget ansvar at pakke bilen.

For varepakning, håndtering og transport til bilen opkræves et pakkegebyr på i alt 20,- kr., uanset hvor meget du køber.

8. Kontrol af varer

Calle er ansvarlig for varerne indtil det øjeblik en overdragelse til anden eller tredje part har fundet sted. Det er derfor vigtigt, at du altid kontrollerer dine varer, inden du accepterer modtagelse af disse ved afhentningen. Hold bl.a. øje med, om indpakningen er intakt. Hvis du har opdaget en fejl, bedes du kontakte butikkens kundeservice så hurtigt som muligt. Fra og med afhentning af varerne påhviler ansvaret og risikoen for de leverede varer alene dig.

9. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på calle.dk eller Calle app. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage, efter den dag du har afhentet dine varer. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail eller på telefon, det kan du gøre her ved at klikke her. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

9.1 Returnering

Du skal sende eller aflevere din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Varen skal leveres eller sendes til den Calle butik hvor købet fandt sted.

Du skal kunne dokumentere, at varen tilbagesendt rettidigt, og du bør derfor gemme dokumentation for tilbageleveringen som for eksempel kvittering for aflevering af pakken til transportøren samt eventuelt track and trace nummer. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for varerne, indtil vi har modtaget dem retur. Har du returneret en vare, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen.

9.2 Varer undtaget fortrydelsesretten

Varer som antages at blive forringet eller forældet hurtigt er undtaget fortrydelsesretten. Det kan også være forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

9.3 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

9.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder pakkegebyret, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

9.5 Hvad skal jeg sende med/have med ved returnering

Du skal medbringe/vedlægge kassebonen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

9.6 Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:Calle GmbH
Industrieweg 27
24955 Harrislee, Tyskland
E-mail: websupport@calle.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

____________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: ______________________________

Forbrugerens navn: _________________________

Forbrugerens adresse: ______________________

Forbrugerens underskrift: __________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato: _________________

10. Reklamationsret

10.1 Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på calle.dk eller Calle app har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

10.2 Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

10.3 Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen afleveres eller sendes til den butik hvor købet fandt sted og hvor varen blev afhentet.

10.4 Vi har brug for følgende information, når du afleverer eller sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

10.5 Hvad skal jeg have med/sende med tilbage?

Du skal medbringe/vedlægge kassebonen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

11. Udvidet returret, hvis man har købt for meget

Vi tager øl, vand, vin og spiritus varer retur, så længe de er i ubrudt emballage, og det sker efter fortrydelsesrettens udløb og senest to måneder efter afhentningen. - Du skal blot henvende dig i kundeservice. Husk at medbringe kassebonen! Bemærk, at du dog kun kan levere varerne tilbage til dén butik, du har handlet i. Det beløb, du har betalt for varerne, får du udbetalt ved aflevering.

12. Ændringer

Vi tager forbehold for ændringer i vore salgs- og leveringsbetingelser uden forudgående varsel. Den seneste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside og tilgængelig i forbindelse med afgivelsen af en ordre.

13. Persondatapolitik

Vi prioriterer sikkerheden af personoplysninger højt, og behandler disse oplysninger i overensstemmelse med vores interne sikkerhedsprocedurer og de til enhver tid gældende lovkrav, herunder Persondataforordningen (Forordning (EU) 2016/679) og Databeskyttelsesloven (Lov nr. 502 af 23/05/2018).

Du kan finde vores persondatapolitik på hjemmesiden eller ved at klikke her.

14. Klageadgang

Hvis du vil klage eller reklamere over dit køb, skal du rette henvendelse os. Du kan kontakte os på telefon eller på mail ved at klikke her. Vi besvarer normalt inden for maks. 6 timer på hverdage og inden for almindelig åbningstid. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
tlf.: +45 72405600 (Hverdage 9-12)
e-mail: nh@naevneneshus.dk
Hjemmeside: naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal vare eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse websupport@calle.dk.

15. Øvrigt

Ovenstående betingelser er tilhørende Calle GmbH, og er sidst ændret den 20. december 2023.

Calle GmbH
Industrieweg 27
24955 Harrislee
Deutschland

HRB 3760 (Flensburg)
Geschäftsführer: Lars Mose Iversen
Steuernummer: 15 295 08239
USt.-ID: DE270701131

E-mailadresse: Klik her for at kontakte os via mail

Telefon: Klik her for at kontakte os pr. telefon

Virksomhedens etablerings år: 1. juni 2007

Spar besværetHurtig indkøbBestil hjemmefraPakket og klar
Tilmeld dig Calles nyhedsbrev
og få ekstra gode tilbud på mail
Nyhedsbrev tilbudNyhedsbrev tilbudNyhedsbrev tilbudNyhedsbrev tilbud